CATATAN DARI HATI (SEJAK AKU MENGENALIMU)

Sejak aku mengenalimu ,
Kuntum – kuntum bunga
Di laman hati
Beraroma dengan wangi
Menjinakkan kegusaran
Yang bertahun – tahun h
idup di rimba keharuan .


Aku ingin mengenali ,
Seluruh daerah hatimu
Ingin meneroka jalan
Tanpa simpang dan liku
Kerana di situ hatiku
Akan bermukim
Sehingga tamat
Seluruh musim .


Sejak mengenalimu ,
Semua pintu mula kubuka
Agar kau yang pertama
Sudi memasukinya
Dan aku sudah
Menyusun berhias
Mesramu di setiap
Ruang dan bahagian
Agar lebih akrab
Saling sayang menyayang
Dengan kepercayaan .


Sejak mengenalimu ,
Kudepa seluas langit
Agar kau bisa
Rasa degup jantungku
Yang tak pernah berhenti
Dengan berharap 


Terima kasih
Rela aku mengenalimu .

KEHIDUPAN

Ramai orang bilang kalau hidup adalah suatu perjuangan dimana penuh dengan dugaan dan cabaran . 
untuk hidup . segalanya harus di lakukan .
untuk hidup . ku fikirkan apa yang terbaik .
untuk hidup . aku mencuba untuk selalu sabar .
untuk hidup . ku ingin ada orang yang boleh jadi segala untukku .
untuk hidup . kucari kebahagiaan yg sulit untuk di dapat .
untuk hidup . aku mencuba merubah apa yang ada .
untuk hidup . aku tersenyum .
untuk hidup . aku mengalah .
untuk hidup . aku menutup diri .
untuk hidup . aku menangis .
untuk hidup . aku tertawa .
untuk hidup . aku berjalan dan berlari .
kerana hidup ini membuatku berfikir apa yang akan terjadi bila aku hanya berdiam diri .

CATATAN DARI HATI

           Manusia . Manusia adalah manusia . Setiap manusia mempunyai perasaan . Manusia . Manusia tidak dapat lari dari mempunyai perasaan . Manusia . Manusia mudah tersentuh perasaan . Tidak ada seorang manusia yang tidak tersentuh perasaan . Manusia . Manusia mempunyai ego . Manusia . Manusia mempunyai ego yang terlalu tinggi . Manusia mempunyai akal . Akal di anugerahkan oleh Tuhan supaya manusia boleh berfikir . Kadang kala manusia leka dan lalai . Manusia . Manusia mudah lupa . Manusia mudah lupa diri . Manusia . Manusia mudah digoda dan tergoda . Dan inilah manusia .
           
           Kadangkala imaginasi itu indah . Kadangkala perasaan itu indah . Kadangkala pujian itu indah . Kadangkala sesuatu pandangan itu indah . Kadangkala kata kata itu indah . Kadangkala senyuman itu indah . Kadangkala gurauan itu indah . Kadangkala pujukan itu indah . Kadangkala mimpi itu indah . Kadangkala suara itu indah . Kadangkala marah itu indah . Kadangkala merajuk itu indah . Kadangkala rindu itu indah . Kadangkala dan kadangkala . Dan inilah manusia . 

            
           

GADGET

Sekarang kita dah masuk ke zaman yang lebih maju . Dah macam macam alat atau gadget dah di cipta untuk kemudahan atau kegunaan manusia . Seperti contoh handphone , semakin tahun semakin canggih handphone . Bagi golongan orang yang terlebih duit , pada mereka benda benda nie murah jea . Yang terkini satu alatan atau gadget yang seperti skrin netbook . Tergolong dalam golongan apa pon aku tak tahu . Di beri nama IPAD dan yang terbaru IPAD 2 . 


Aku pon tak tahu apa yang best sangat benda nie . Tapi setelah menguji kaji/cuba gadget nie , boleh tahan lah benda nie . Dengan menggunakan jari sahaja untuk memilih apa sahaja yang kita nak . Orang putih cakap TOUCH SCREEN .

Ini ialah senarai harga bagi IPAD di MALAYSIA

Harga IPAD



Harga IPAD 2

Jika anda mempunyai duit lebih , anda boleh membeli gadget nie . Tapi bagi yang tak berkemampuan , anda tengok sahajalah gadget nie . SEKIAN 

SELERA

ASSALAMUALAIKUM KEPADA SEMUA WARGA WARGA YANG BERADA DI DUNIA INI *haha dah mcm buad ucapan pulak . oke malas nk cerita benda benda pasal cinta lah ape lah , tuh semua mengarut! mai kita cerita pasal makanan , haaa ! oke aku nak kongsi serba sedikit psl makanan . cerita nie berdasarkan selera aku , berkaitan psl benda benda yg bole mningkatkan selera makan kita . aku nk kongsi sikit ape yg aku suka .





PETAI , ia bole meningkatkan selera makan , tp tak semua org suka makan . ade yg cakap petai nie busuk lha ape lah , mmglah dorg cakap mcm tuh sebab dorg belom makan . mmglah petai ade bau yg kurang menyenangkan sbb bau petai nie kuat , kahkah . tapi sekarang MAT SALLEH pon da pndai makan , org malaysia jea jakun tak pndai makan . nak dptkan petai mmg susah sebab petai ade musim .




CENCALOK/CINCALOK , fuhh cencalok/cincalok nie mmg sedap . kalau makan nasi sepinggan mmg tak cukup , haha . tp cencalok/cincalok nie kt MELAKA jea ade . aku nie org JOHOR pon suka makan tp ade jual jugak lah kt JOHOR , tgk kedai jugaklah . senang cerita mmg takde lah , haha . tak semua org pndai makan cencalok nie . tp kalau kene skali , pehh mmg syok !





BUDU , sejenis makanan yg lebih kurang mcm cencalok , memang sedap . tp kalau nk makan budu kena kirim/pergi pntai timur sane , wahh ! 





JERING , jering atau orang jawa panggil jengkol , sama mcm petai tp rasanya agak pahit sikit . tak silapaku jering nie pon ade musim jugak . tp kebanyakan org muda tak suka makan sebab tak sedap . aku pon kadang kadang jea makan . tp kalau dahlapar , aku sebat jea makan .


okelah da penat aku membebel nie , SELAMAT MENIKMATI APA SAHAJA MAKANAN YANG ADA DI HADAPAN ANDA .
setelah sekian lama tak post something kt blog nie . haihh ==' aku rasa blog aku nie mengarut . 
setelah sekian lama memencilkan diri di laman peribadi ini , haihh masalah masalah , dah dua hari aku cuba modified blog nie , akhirnye harammm ! fedap gua ckp sama luu ! 

TAK SUKA TAK APA

Jikalau orang tak suka tak apa
Tapi janganlah kau mengata
Sudah menjadi adat di dunia
Ada rupa dan berharta orang suka

Jikalau orang tak suka tak apa
Biarlah ku mengundur diri
Mungkin kau rasa aku tak sepadan
Dengan dirimu

Ku sedar diri ini
Aku hanyalah insan biasa
Tapi aku ada harga diri

Walaupun terguris hati ini
Hingga menitis air mata
Namun semuanya tak bererti
Bagimu

Waktu orang suka semuanya indah
Waktu dah tak suka oh ada-ada saja
Sukarnya nak ku temui
Cinta yang sejati dan bahagia

Jikalau orang tak suka tak apa
Tuhan masih menyayangiku
Moga suatu hari akan tiba
Jodoh buatku dengan insan
Yang ikhlas cintanya

MUZIK KAMI

sebenarnya takde pape yg aq nk tulis kt blog nie :) idea untuk menulis pon mcm da takde mybe ade something kot . okelah aq nk cerita tentang muzik , aq ade geng muzik kalau dikire mmg da cukup nk buad band . kitorg bercadang nk buad band , nama band suda dicadangkan iaitu BAND KOK , nama unik beb ! skaly dga mcm BENGKOK pon ade , mcm BANGKOK kt THAILAND pon ade haha . 

INILAH GENG AKU



vocalist 1 : aku (fad)

rahmat : vocalist 2

apiz : lead guitar 

muazzam : drummer/lead guitar



vocalist 1 & 2

TIADA DALAM GAMBAR
*PAIS : RYTHM
*HIJAZI : BASSIST
gambar mereka takde , ape yg dorg malu sgt nk amik gmba ? aq tuam jugak muka dorg nie :D
band ini dibuad atas dasar suka suka , masih banyak kami perlu belajar :)

B O T A K

pada tanggal 8 FEBRUARI 2011 , tiga sekawan ( fad , pahan , ejat ) dengan spontan membotakkan kepala masing-masing . kejadian ini tidak dirancang sama sekali - ayat karangan-
aq tgk da mcm dekat cite 3 BUDAK BOTAK lah , haha :D



TERIMA KASIH SEMUA

Saat ku terjaga
Redupku merenungnya
Senyuman tercipta

Dan sudah ditawan
Segala cabaran
Segala dugaan

Dan sudah dirasa
Sudah dibina
Impian kita

Di puncak dunia
Di sini kita akhirnya
Sampai jua

Tapi semuanya hanyalah
Sementara
Sementara

Tiada yang kan kekal
Selamanya
Selamanya

Terima kasih semua
Syukurku pada Yang Esa
Kerna ku masih berdiri
Sendiri
Untuk diri ini

Telahku katakan semua
Telahku tunaikan semua
Tibanya masa untukku
Bersama diriku
Untuk diriku

Terima kasih semua
Syukurku pada Yang Esa
Kerna ku masih berdiri
Sendiri
Untuk diri ini

Telahku katakan semua
Telahku tunaikan semua
Tibanya masa untukku
Bersama diriku
Untuk diriku

Terima kasih semua
Ke atas segala warna
Syukurku pada Yang Esa
Ke atas semua
Saat bersama

Telahku kotakan semua
Ku berikan segalanya
Dan kini tiba masanya
Untuk kita
Berpisah..

NAK RASE TAK ?


kasut kalau singgah kt muke korg sedap nie 

TETAMU SENJA

Kita datang ini hanya sebagai tetamu senja
Bila cukup detik kembalilah
Kita kepadanya
Kita datang ini kosong tangan dada
Bila pulang nanti bawa dosa bawa pahala
 
Pada tetamu yang datang dan 
Kenal jalan pulang
Bawalah bakti mesra kepada
Tuhan kepada Insan
Pada tetamu yang datang
Dan lupa jalan pulang
Usahlah derhaka pula
Pada Tuhan kepada insan
 
Bila kita lihat manusia lupa tempat
Atau segera sesat puja darjat
Puja pangkat
Segera kita insaf kita ini punya kiblat
Segera kita ingat kita ini punya tekad
 
Bila kita lihat manusia terbiar larat
Hingga mesti merempat ke laut biru
Ke kuning darat
Harus kita lekas sedar penuh pada tugas
Harus kita tegas sembah
Seluruh rasa belas
 
Kita datang ini satu roh satu jasad
Bila pulang nanti bawa bakti padat berkat
Kita datang ini satu roh satu jasad
Bila pulang nanti bawa bakti padat berkat 




BOSAN

bosan dan bosan dan bosan !



BARU PUNYE !

yang lame suda salah buad lah !